Sister Down Under!!

Lieve allemaal,

Bijna drie weken geleden kwam Ilse aan in Sydney en als verrassing stond ik op haar te wachten op het vliegveld. Ik had gezegd dat ik tot 23:00 moest werken, maar ik had eerder vrij gevraagd. Het weerzien was best emotioneel, omdat ik nog zo goed het moment weet dat ik daar ook aankwam en niemand op mij stond te wachten, maar gelukkig had ze een goede reis gehad. Met de trein bracht ik haar naar het Bounce hostel wat in de stad zit. Het hostel is uitgeroepen tot beste van Australië en dat geloof ik graag, want het is heel gezellig, schoon en ze organiseren leuke activiteiten.

De volgende dag had ik vrij om als gids Sydney te laten zien aan Il. Ik zou haar komen ophalen in het hostel, alleen mevrouw had zich verslapen haha ;) Die dag heb ik haar de hoogtepunten laten zien van de stad en ook hoe de stad is verdeeld. Die week heb ik elke dag een nieuw stukje laten zien en ze vond het prachtig. Ze had geen jetlag dus we konden veel dingen doen tot 15:00 want daarna moest ik werken tot 23:00.
Het weekend van mijn verjaardag was heel gezellig. We hebben een heerlijke high tea gehad in het Queen Victoria Building en ik kreeg veel kaarten en cadeautjes uit Nederland en toen voelde ik mij echt jarig! Thanks daarvoor! Die dag hebben we rustig aan gedaan en 's avonds lekker uiteten geweest.

In die week zijn we naar Taronga Zoo en naar Manly beach geweest en allebei bevinden ze zich in het noorden van Sydney. Je gaat dan met de ferry naar de overkant. De dierentuin was echt prachtig en niet te vergelijken met Artis in Amsterdam. Het is heel erg groot en je hebt een prachtig zicht op de stad. We hebben hele mooie foto's gemaakt en ik heb tips van Oom Pieter gebruikt om dieren nog beter op de foto te krijgen.
Manly ligt iets verder dan de dierentuin, maar zeker de moeite waard. We hadden een prachtige dag en het water en het strand zijn er heel rustgevend.

In die week hadden we besloten dat we nog ergens anders naar toe wilden gaan dan alleen Sydney. Bij een agency hadden we wat informatie gevraagd en we hebben toen besloten om naar Melbourne te gaan. Zaterdagochtend 18 april vlogen we samen met  een Nederlandse jongen Sjoerd (ik kende hem van de talenschool) naar Melbourne. Die dag hebben we de stad zelf bekeken en zijn we bij de bekende tennisbanen van Melbourne geweest (Rod Laver arena). Heel tof was dat en we zagen allemaal nieuwe talenten op de baan. Melbourne is een mooie stad, maar het is heel rustig en er hangt een andere sfeer. In Sydney bruist het, maar het was goed om het verschil eens te zien. Zondag hadden we een tour geboekt en gingen we de Great Ocean Road doen. Om 07:00 moesten we aanwezig zijn dus dat was vroeg uit de veren. We hebben de 12 apostelen en the two sisters gezien en nog vele andere uitkijkpunten. Dat was prachtig om te doen en we hebben die dag meer dan 200 miles gereden, maar echt de moeite waard. Toen we weer terug reden naar Melbourne hebben we kangoeroes in het wild gezien.
Maandagochtend vlogen we met vertraging terug naar Sydney en ik ben gelijk door gegaan naar het hotel want ik moest werken om 15:00 haha.

Die week hebben we nog andere delen van de stad bezocht en nog een keer naar Bondi beach gegaan en steeds heerlijk geluncht. Vrijdag 24 april vloog Il weer richting huis. Thanks zus het was echt een mooie tijd samen met je!

Ik zit nu in de achtertuin dit te typen en het is best een gek idee dat ik er over 2 maanden weer ben. Ik mis de tompoezen nu wel met Koningsdag ;) Ik ga zo weer werken in het hotel dus de foto's volgen heel snel.

Veel liefs vanuit de zon!

P.s. De storm die hier is geweest was behoorlijk heftig. Het had 3 dagen alleen maar geregend en de wind was heel erg sterk. Ik liep 's avonds naar huis en ik werd bijna letterlijk weggeblazen door de wind en dat was soms best spannend. Er waren bomen op de treinrails gevallen en daardoor moest ik met de bus naar huis, alleen de bus kon niet door alle straten omdat die waren afgezet door de politie i.v.m. omvallende bomen. Alles is goed gegaan dus No Worries mate! ;)

1. Monique Schijff:
    Hoi Linda,,
    Leuk om je verslag weer te lezen, fijn dat je het zo hebt genoten van het bezoek van je zus! Wat heb je al veel gezien en meegemaakt. Vandaag hier Koningsdag, wij zijn gisteravond even het centrum ingegaan om een rondje over de vrijmarkt te lopen, samen met mijn broer, die zit nu in ons huis bij de katten! Nog heel veel lol daar, tot horens maar weer!
  2. Pieter:
    27 april 2015
    Hallo Linda, leuk om al je belevenissen te lezen! Je houdt ons goed op de hoogte. Met dat slechte weer in Sydney moest ik aan je denken maar alleen beachweather is ook niet alles! Ik vermoed zo maar dat Ilse wel langer had willen blijven, maar jij hebt gelukkig nog even daar te gaan. Uiteraard ben ik benieuwd naar je foto's en vooral de natuurfoto's. Jammer dat je niet net als ik een aparte fotosite hebt maar wellicht komt dat nog! Geniet nog van je verblijf daar. Groeten vanuit Driehuis van je oom Pieter