1e week in Sydney!

8 maart 2015 - Bondi Junction, Australië

G'day!

Terwijl Nederland slaapt, is het hier 1300. Het is vandaag een beetje bewolkt, maar een prima temperatuur. Vandaag ben ik precies een week in Sydney en dat is best snel gegaan. Veel nieuwe mensen leren kennen en andere delen van de stad gezien.
De uitslag van de toets op de talenschool was erg positief. Ik ben ingedeeld in de hoogste klas (voor gevorderden) en veel mensen vragen waarom ik een talencursus doe ;). Ik zit in een leuke klas met Spaanse, Japanse, Braziliaanse en een meisje uit Thailand.
Op woensdag is er geen les, maar ik had gekozen voor een buitenschoolse activiteit en we zijn met een grote groep naar het aquarium van Sydney gegaan. Erg groot en prachtige vissen en andere tropische onderwater dieren. Daarna zijn de naar de vismarkt in Darling Harbour geweest. We kregen een opdracht en ik zat met alleen maar Japanse mensen. Ze hadden niet veel zelf initiatief en eigenlijk kwam het erop neer dat ik alles moest doen. Aan het einde van de opdracht bleek dat ons groepje had gewonnen haha ;). Woensdagmiddag heb ik zelf het Queen Victoria Building bekeken. Een soort grote Bijenkorf maar veel ouder, mooier en groter. Ik zat op een bankje om mij heen te kijken en heb daar gezellig met een Amerikaanse man gepraat. Hij was op vakantie met een grote groep in Australië. Was erg leuk en zo ontmoet je nog eens iemand. Hij had ook familie in Nederland, dus dan is de wereld best wel klein.

Donderdag en vrijdag hadden we les van een andere leraar en ik heb veel dingen geleerd dus de cursus is zeker niet voor niks. Vrijdagmiddag hadden we afgesproken om met een groep te lunchen in Hyde Park. Weer nieuwe mensen leren kennen dus dat was gezellig. Zaterdagmiddag ben ik met mijn Japanse huisgenootje, die hier ook in het gastgezin zit, naar het strand gegaan. Hele hogen golven waren er dus de surfers konden hun kunsten laten zien. 'S avonds ben ik met een groepje naar Mardi Gras ( Gay Pride) geweest. Eerst kon ik de groep niet vinden, maar na een uur door Sydney te hebben gelopen ;) had ik ze uiteindelijk gevonden. Zo kom je nog eens op plekken waar je misschien niet zo snel zou komen. Het was een hele leuke avond en wat heb ik veel gezien. Sommige details zal ik jullie besparen, maar het kwam erop neer dat ik veel kleine broekjes, leer, blote lichamen en dansende mensen heb gezien hihi.

Vandaag is het zondag en ik heb een relaxte ochtend. Lekker met de tuindeuren open en Debra (gastgezin moeder) is het huis aan het schoonmaken en ik help een beetje. Ik ga straks even naar Bondi Junction om brood te kopen en wat andere dingen. Vanavond heb ik een boottocht van de talenschool en we varen dan langs het Opera House dus mooi uitzicht onder het genot van een hapje, drankje en muziek.

Have a good day you all!

Linda

1. Annie:
    8 maart 2015
    Ha Linda, wat een temperatuurverschil met hier gisteren. Wij waaiden met winterjas aan bijna van het strand in Wijk aan Zee!!
    Gezellig dat er veel jonge mensen zijn en dat er veel te doen is daar. Enjoy it!! XX Annie
  2. Eef:
    8 maart 2015
    Waauw Lin, ik begin echt jaloers te worden van je verhalen en fotos :) echt al super mooie en leuke dingen gezien en gedaan!! Fijn dat je al veel mensen heb leren kennen en dat je het naar je zin hebt! Ik ben beniewd naar je nieuwe verhalen en ontdekkingen!
    Xxx Eef
    P.s leuke foto van die blote basten ;D
  3. Milo:
    8 maart 2015
    G'day mate! Wat een leuke avonturen daar in Sydney. Ben je al in Iceberg's geweest (ook goede koffie) aan Bondi beach?
    Enjoy!
    XM&Y