Sunny easter

6 april 2015 - Bondi Junction, Australië

Goodafternoon people,

Weer even een update van de afgelopen week. Op dit moment zit ik in de tuin met prachtig weer en straks om 15:00 moet ik naar het hotel om een middagdienst te draaien.

In het hotel gaat het allemaal prima en ik krijg alle handelingen steeds beter door. Ik heb 2 Nederlandse gezinnen in het hotel gehad, maar ik merkte al snel dat ik sommige Nederlandse woorden niet meer wist haha! Ik maak weer veel mee in het hotel (van telefoon dates (uitleg op aanvraag haha) tot boze Indiërs die de Cricket wedstrijd hadden verloren van Australië). Een aantal gasten hadden gevraagd of ik  uit Canada kwam vanwege mijn accent. Geen idee hoe ze daarbij komen maar ze vinden mijn accent erg leuk.

Zaterdag 28 maart ging ik met 3 Portugese jongens iets drinken bij het Opera House. We hebben veel gelachen en we hadden een prachtig uitzicht. Het is heel fijn dat de bussen dag en nacht rijden en je voelt je heel veilig in deze stad (ook rond 05:00). Maandag 30 maart had ik een dagje vrij van het hotel, maar helaas regende het de hele dag, dus toen ben ik gaan lunchen met wat mensen van de talenschool.

De manager van het hotel vroeg of ik een keer met hem en nog 2 andere collega's van reserveringen wilde gaan lunchen omdat hij wat vragen had over mijn stage. Ze wilden weten hoe ik deze stage had gevonden en hoe de procedure in Nederland gaat met een buitenlandstage. Het was gezellig en we hebben heerlijk gegeten.

Afgelopen week ben ik aan de middagdienst in het hotel begonnen. Dan werk ik van 15:00-23:00 en je doet andere dingen dan in de ochtend. Na 21:00 wordt het wat rustiger, maar je hebt meer telefoon dan in de ochtend. Gasten bellen om een reservering te maken of allerlei andere vragen. Het maken van een reservering vind ik nog lastig, omdat ik aan het accent moet wennen (want sommige mensen praten onduidelijk of heel snel) en je moet zorgvuldig te werk gaan want je vraagt om allerlei gegevens.

Aankomende week wordt heel speciaal want Ilse komt naar Sydney!!! Ze vliegt maandagmiddag en is dan dinsdagavond bij mij. Woensdag heb ik vrij zodat ik haar de stad kan laten zien. Ik kijk er echt naar uit om haar te zien, want ik ga nu mijn 6e week alweer in.

Ik zie dat deze week het zonnetje ook in Nederland gaat schijnen dus dat is genieten voor jullie ;) Het afgelopen weekend heeft het veel geregend, maar koud was het zeker niet.

Cheers,

Linda

1. Monique Schijff:
    6 april 2015
    Hoi Linda,
    Fijn weer wat van je horen, en wat fijn dat je zus volgende week komt, hoe lang blijft ze? Vanmiddag komen mijn vader en Tessa en Sjors hierheen voor een borrel en we eten samen. Vanaf donderdag wordt het hier ook beter weer, dan gaan we naar de 18 graden!Maar gisteren was het hier ook heel lekker hoor, lekker in de tuin gezeten en 30 km gefietst! Toevallig hadden Paul en ik het er van de week over dat je al zo lang weg bent, wat vliegt de tijd....
    Veel plezier nog, en tot horens!
  2. Annie:
    6 april 2015
    Ha Linda, wat een ervaringen in het hotel! Je beleeft nog eens wat daar en toch weer anders dan in Amsterdam.
    Wij hadden een brunch met Pasen bij je nichtje en haar vriend;
    erna een wandeling in het Amsterdamse bos.
    Gezellig dat Ilse onderweg is en jullie daar samen kunnen genieten. Enjoy, XX Annie